Retourneren en Ruilen

Retourbeleid & Omruilservice

Team DeBabykraam staat altijd met veel liefde en plezier voor je klaar… Zowel in de winkel als online! We staan je graag bij met raad en daad. DeBabykraam staat voor:

  •  Persoonlijke en deskundige adviezen door een kraamverzorgster en een verloskundige
  •  Snelle en correcte levering
  •  Niet goed, gewoon geld terug
  •  Snelle klachtenafhandeling
  •  Gratis retourneren


Is er iets niet naar wens? De klant staat bij ons op nummer één en juist jullie vragen, opmerkingen, klachten, tips en feedback kunnen ons helpen onze service te blijven verbeteren! Je kunt dus altijd contact met ons opnemen

 

Retourprocedure


Wij verwerken iedere bestelling met zorg en liefde. Ben je onverhoopt toch niet tevreden over je product? Of heb je een kapot, beschadigd of verkeerd product ontvangen? Dan is het bij DeBabykraam uiteraard altijd*1 mogelijk om te ruilen of te retourneren. In principe hanteren wij een zichttermijn van 100 dagen na ontvangst bestelling.

Allereerst geeft u uw retour ONLINE aan via uw ACCOUNT : BESTELLINGEN

Weet u niet meer hoe u in kunt loggen? Zie orderbevestigingsmail

  • Je dient een defect, beschadigd of verkeerd geleverd artikel altijd vooraf, telefonisch of per mail (info@debabykraam.nl) aan te melden met uitleg en foto’s.


Voor een goede afhandeling is het belangrijk dat de producten die retour komen correct verpakt worden. Onrespectvol ingepakte retourpakketten *3 worden niet in behandeling genomen.
Verpak het product dus altijd in de (onbeplakte, onbeschreven) originele productverpakking en vervolgens - samen met het geprinte retourformulier - in een nette, stevige oververpakking.

Gebruik ons gratis retourlabel

wat u kunt vinden in uw Track&Trace mail (of vraag ernaar)

Of, indien uw retour om een of andere reden niet betaald word door ons
Stuur het pakket voldoende gefrankeerd ...

Vanuit Nederland naar:

DeBabykraam Bio&Logisch
t.a.v. Afdeling Retouren
Postbus 2065
6020AB Budel

Of vanuit België naar:

Haag 111
3930 Achel

Retourvoorwaarden

 

Artikel ongewenst en onbeschadigd

  • Het artikel wordt vergoed als deze binnen een termijn van 100 dagen na ontvangst onuitgepakt/ongebruikt geretourneerd wordt. 
  • Ook de verpakking dient ongeschonden te zijn, daar wij anders 20% van het artikelbedrag in moeten houden vanwege het ontbreken van de verpakking. (artikelen zonder verpakking worden bij ons 20% afgeprijsd).
  • Graag het product/de producten correct inpakken. Dat wil zeggen: in de onbeschreven en onbeplakte originele productverpakking en vervolgens in een stevige en nette over-verpakking. 
  • Het retourpakket wordt enkel in behandeling genomen (en dus vergoed) als het artikel online is aangemeldongebruikt is en in de originele verpakking wordt geretourneerd samen met een ingevuld retourformulier
  • Onder bovenstaande voorwaarden wordt het aankoopbedrag inclusief de eventuele heen-verzendkosten terugbetaald of wordt er, in overleg, een alternatief product naar je toegestuurd.
  • Retourzendingen zijn gratis, maar wel voor eigen risico bij beschadiging of verloren raken
  • Een eventuele terugbetaling vindt doorgaans plaats binnen één week en uiterlijk binnen 30 dagen na ontvangst van het retour gestuurde product.
  • Voor de terugbetaling wordt gebruik gemaakt van dezelfde betaalmethode als waarmee u de aankoop heeft voldaan, tenzij u instemt met een andere betaalmethode.

 

Artikel defect / beschadigd of verkeerde artikel geleverd

 

  • Je dient een defect/ beschadigd of verkeerd geleverd artikel altijd vooraf, telefonisch of per mail aan te melden met uitleg en foto’s.
  • Wanneer je ervoor kiest om een vervangend artikel te ontvangen, krijg je van ons per e-mail een gratis verzendlabel toegestuurd.
  • Je stuurt ons dan eerst het defecte/verkeerd geleverde artikel toe met gebruikmaking van het verzendlabel en een volledig ingevuld en uitgeprint retourformulier. Na ontvangst sturen we je het vervangende artikel.
  • Heeft u haast, dan bestelt u een nieuw artikel, en krijgt u uw geld teruggestort wanneer het verkeerde artikel retour is.
  • Graag het product/de producten correct inpakken. Dat wil zeggen: in de onbeschreven en onbeplakte originele productverpakking en vervolgens in een stevige en nette over-verpakking.
  • Wanneer je kiest voor vergoeding van het aankoopbedrag van het defecte/foute artikel (in plaats van een vervangend artikel toegestuurd te krijgen), zijn naast de kosten om het artikel te retourneren, ook de kosten van de heenzending voor eigen rekening. Er is dan immers geen sprake van een service-oplossing maar van een annulering.
  • Het spreekt voor zich dat wij te allen tijde ons uiterste best doen om dit soort onvolkomenheden te voorkomen.
  • Een eventuele terugbetaling vindt doorgaans plaats binnen één week en uiterlijk binnen 30 dagen na ontvangst van het retour gestuurde product.
  • Voor de terugbetaling wordt gebruik gemaakt van dezelfde betaalmethode als waarmee u de aankoop heeft voldaan, tenzij u instemt met een andere betaalmethode.
 

*1 Altijd geldt niet altijd.


Artikelen uit de ACTIE-categorieën mogen uit practische overwegingen niet retour.
Veelal kosten deze artikelen minder dan de helft van de normale prijs en zit er dus voor ons geen winst meer op. De artikelen zijn vaak een laatste exemplaar zodat deze na bestelling direct van de website verdwijnt. Als zo’n artikel retour zou komen, zouden wij veel werk moeten verrichten om het opnieuw te koop aan te kunnen bieden, en zonder enige winst is dat dus onbetaalbaar.
Wij hopen dat u begrip zult hebben voor deze beweegreden.
LET OP: Heeft u een actie-artikel ongevraagd tóch retour gestuurd, al dan niet met ons gratis label, dan sturen wij u een factuur voor de gemaakte, en te maken verzendkosten en na betaling van deze factuur sturen wij u het artikel weer toe.
 

 

*3 Onder 'niet respectvol' verstaan wij:

  • Pakketten die zonder omdoos verstuurd worden, zodat de originele verpakking onder de plakband en stift (levensgrote postcode door PostNL) komt te zitten.
  • Artikelen die zogezegd niet gebruikt zijn, maar waaraan wij kunnen zien/ruiken dat dit wel het geval is. (deze artikelen moeten wij vernietigen)
  • Artikelen die dusdanig in een verpakking gepropt worden dat ze beschadigd (of gevouwen) bij ons aan komen en daardoor niet als nieuw te verkopen zijn.
  • Een artikel dat niet onder de retourvoorwaarden valt tóch retour sturen.
  • Alle manieren waardoor het artikel niet meer als nieuw verkocht kan worden.
  • Een persoonlijk kaartje is voor u geschreven, en willen wij liever niet terug. Het geeft ons steeds een vervelend gevoel zo'n kaartje terug te krijgen.
  • Geheel onaangekondigd een pakketje retour sturen vinden wij onprettig.