Retourneren en Ruilen

Retourbeleid & Omruilservice

Team DeBabykraam staat altijd met veel liefde en plezier voor je klaar… Zowel in de winkel als online! We staan je graag bij met raad en daad. DeBabykraam staat voor:

  •  Persoonlijke en deskundige adviezen door een kraamverzorgster en een verloskundige
  •  Snelle en correcte levering
  •  Niet goed, gewoon geld terug
  •  Snelle klachtenafhandeling

Is er iets niet naar wens? De klant staat bij ons op nummer één en juist jullie vragen, opmerkingen, klachten, tips en feedback kunnen ons helpen onze service te blijven verbeteren! Je kunt dus altijd contact met ons opnemen

Retourkosten GRATIS indien via PAYPAL betaald

Heb je online iets gekocht en via paypal betaald, maar ben je niet tevreden? Stuur het gewoon terug! Maak je geen zorgen over de retourkosten, die vergoeden wij. Ook bij internationale aankopen*. Helemaal gratis. 

Door op de activeringsknop te klikken, activeer ik gratis de service Retourkosten Vergoeding en ga ik akkoord met de voorwaarden

Retourprocedure


Wij verwerken iedere bestelling met zorg en liefde. Ben je onverhoopt toch niet tevreden over je product? Of heb je een kapot, beschadigd of verkeerd product ontvangen? Dan is het bij DeBabykraam uiteraard altijd* mogelijk om te ruilen of te retourneren. In principe hanteren wij een zichttermijn van 14 dagen na ontvangst bestelling omdat wij van mening zijn dat dat lang genoeg is.

Allereerst geeft u uw retour ONLINE aan via uw ACCOUNT : BESTELLINGEN

Weet u niet meer hoe u in kunt loggen? Zie orderbevestigingsmail

Voor een goede afhandeling is het belangrijk dat de producten die retour komen correct verpakt worden. Onrespectvol ingepakte retourpakketten worden niet in behandeling genomen.
Verpak het product dus altijd in de (onbeplakte, onbeschreven) originele productverpakking en vervolgens - samen met het geprinte retourformulier - in een nette, stevige oververpakking.

Stuur het pakket voldoende gefrankeerd via PostNL of beter: 

Gebruik ons retourlabel


    wat u voor € 5,50 kunt downloaden via uw eerder ontvangen track&trace mail.    

Vanuit Nederland naar:

DeBabykraam Bio&Logisch
t.a.v. Afdeling Retouren
Postbus 2065
6020AB Budel

Of vanuit België naar:

Haag 111
3930 Achel

Retourvoorwaarden

Artikel ongewenst en onbeschadigd

  • Het artikel wordt vergoed als deze binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst geretourneerd wordt.
  • Graag het product/de producten correct inpakken. Dat wil zeggen: in de onbeschreven en onbeplakte originele productverpakking en vervolgens in een stevige en nette over-verpakking. 
  • Het retourpakket wordt enkel in behandeling genomen (en dus vergoed) als het artikel ongebruikt is en in de originele verpakking wordt geretourneerd samen met een ingevuld retourformulier
  • Onder bovenstaande voorwaarden wordt het aankoopbedrag inclusief de eventuele heen-verzendkosten terugbetaald of wordt er, in overleg, een alternatief product naar je toegestuurd.
  • Retourzendingen zijn voor eigen risico. Voor de kosten om het artikel retour te sturen ben je als klant ook zelf verantwoordelijk.
  • Een eventuele terugbetaling vindt doorgaans plaats binnen één week en uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van het retour gestuurde product.
  • Voor de terugbetaling wordt gebruik gemaakt van dezelfde betaalmethode als waarmee u de aankoop heeft voldaan, tenzij u instemt met een andere betaalmethode.

Artikel defect / beschadigd of verkeerde artikel geleverd

  • Je dient een defect/ beschadigd of verkeerd geleverd artikel altijd vooraf, telefonisch of per mail aan te melden met uitleg en foto’s.
  • Wanneer je ervoor kiest om een vervangend artikel te ontvangen, krijg je van ons per e-mail een gratis verzendlabel toegestuurd.
  • Je stuurt ons dan eerst het defecte/verkeerd geleverde artikel toe met gebruikmaking van het verzendlabel en een volledig ingevuld en uitgeprint retourformulier. Na ontvangst sturen we je het vervangende artikel.
  • Heeft u haast, dan bestelt u een nieuw artikel, en krijgt u uw geld teruggestort wanneer het verkeerde artikel retour is.
  • Graag het product/de producten correct inpakken. Dat wil zeggen: in de onbeschreven en onbeplakte originele productverpakking en vervolgens in een stevige en nette over-verpakking.
  • Wanneer je kiest voor vergoeding van het aankoopbedrag van het defecte/foute artikel (in plaats van een vervangend artikel toegestuurd te krijgen), zijn de kosten om het artikel te retourneren voor eigen rekening. Er is dan immers geen sprake van een service-oplossing maar van een annulering.
  • Het spreekt voor zich dat wij te allen tijde ons uiterste best doen om dit soort onvolkomenheden te voorkomen.
  • Een eventuele terugbetaling vindt doorgaans plaats binnen één week en uiterlijk binnen 30 dagen na ontvangst van het retour gestuurde product.
  • Voor de terugbetaling wordt gebruik gemaakt van dezelfde betaalmethode als waarmee u de aankoop heeft voldaan, tenzij u instemt met een andere betaalmethode.

* Altijd geldt niet altijd.


Artikelen uit de ACTIE-categorieën mogen uit practische overwegingen niet retour.
Veelal kosten deze artikelen minder dan de helft van de normale prijs en zit er dus voor ons geen winst meer op. De artikelen zijn vaak een laatste exemplaar zodat deze na bestelling direct van de website verdwijnt. Als zo’n artikel retour zou komen, zouden wij veel werk moeten verrichten om het opnieuw te koop aan te kunnen bieden, en zonder enige winst is dat dus onbetaalbaar.
Wij hopen dat u begrip zult hebben voor deze beweegreden.
 

* Had u een gratis verzending?


Komt het totaalbedrag van uw order na het retourneren van een deel van de bestelling onder dit bedrag, dan worden er logischerwijs alsnog verzendkosten berekend. Houd hier rekening mee.