Haan maakt deel uit van een nieuwe generatie bedrijven die willen bouwen aan een betere toekomst voor de planeet en de mensheid. Dat betekent een ontwrichtende benadering van de manier waarop een bedrijf is opgezet: deel uitmaken van het spel en de oplossing.
Onze claim definieert een maatschappelijk engagement in een verouderde industrie die de mensen de rug heeft toegekeerd. Aan de ene kant brengen we producten voor persoonlijke verzorging nieuw leven in met een hoog niveau van ontwerp en innovatie; aan de andere kant zorgen we voor een sociale verandering in ontwikkelingslanden. 'Turning care around' houdt rekening met beide kanten van de medaille.
De oprichters
Eric Armengou en Hugo Rovira hebben het afgelopen decennium hun krachten gebundeld om een modedistributeur op te zetten die tegenwoordig handelt in een half dozijn schoenen- en accessoirebedrijven in Spanje en Portugal. In 2018 ontmoetten ze elkaar voor de lunch op een regenachtige dag in hun geboorteplaats, Barcelona, en bedachten een levensproject om elke dag wakker te worden met dezelfde passie van elk fantastisch avontuur.
Ze besloten de sprong te wagen van mode naar persoonlijke verzorging en de markt wakker te schudden met een bedrijfsmodel dat economische voordelen overbrugt met maatschappelijke betrokkenheid.
Waarom water
Water is een primaire component om leven en ontwikkeling te genereren. Schoon water en sanitaire voorzieningen is het doel van de Verenigde Naties inzake duurzame ontwikkeling # 6. Tegenwoordig treft het probleem 40% van de wereldbevolking, een alarmerend cijfer dat naar verwachting zal stijgen naarmate de temperatuur stijgt.
Hoewel water 70% van onze planeet beslaat, is slechts 3% vers, en tweederde daarvan is weggestopt in bevroren gletsjers of is anderszins niet beschikbaar voor gebruik. Het gebrek aan toegang tot veilig water betekent niet alleen een overlevingsprobleem, maar ook een slechte gezondheidstoestand, onderwijs blokkeren en economische neergang.